پژو 407 بزرگترین پژو 407 است و از نظر اندازه و کلاس بالاتری نسبت به سایر کراس اوور 407 دارد. این ماشین از اتومبیل های سورنتو و موجاوه طولانی تر است.
پژو 407 از طراحی جعبه ای بزرگ برخوردار است که باعث می شود مانند اتومبیل های دارای شاسی به نظر برسد ، اما به لطف شاسی و بدنه یکپارچه ، از لحاظ فنی از آن به دسته کراس اوور تعلق دارد. در زیر کاپوت یک موتور 1.2 لیتری V6 قرار دارد که می تواند تا 2 اسب بخار قدرت تولید کند. در حالت استاندارد ، پژو 407 خودرویی است که دارای پیشرانه جلوی خودرو است ، اما با پرداخت هر نمای 2 دلار نیز می توانید سیستم محرک تمام چرخ را سفارش دهید. پژو 407 از نظر رانندگی و فرماندهی کاملاً دلپذیر است و باید رده بندی آن پایین تر از مزدا CX-9 باشد ، اما یک خودرو راحت است و سیستم تعلیق می تواند برآمدگی های جاده را به خوبی جذب کند و شاسی در هنگام رانندگی نیز به خوبی کار می کند.
در پشت فرمان یک پژو 407 ، به دلیل ویژگی تعلیق خوب احساس خوبی دارید ، در حالی که در اتومبیل یک اتاق بسیار ساکت هستید. این سکوت به لطف شیشه ضخیم و مواد ضد صدا در درها حاصل می شود. این عایقهای صوتی در گرانترین نسخه پژو 407 موجود هستند. SX دارای صفحه نمایش ضخیم تر نسبت به پایه LX و EX میان برد است. مدل های LX و EX دارای چرخ های 5 اینچی با لاستیک های خوب هستند که کیفیت سواری بهتری نسبت به مدل پایه ارائه می دهند. اما مدل S رده بالای 4000 دلار قیمت دارد و مدل کامل SX به چرخ های بزرگ 4 اینچی مجهز است.
پژو 407 به جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک مجهز است که عملکرد دنده دنده خوب و سرعت چرخش صاف را به شما ارائه می دهد. اگرچه این ممکن است از نظر پاسخ به گیربکس بهترین در کلاس خود نباشد ، اما همیشه موتور را کم نگه می دارد تا در کابین تداخل نداشته باشد.
درایو V6 پژو 407 با وجود گشتاور 4 عملکرد رانندگی را کاهش می دهد ، اما به دلیل تنفس طبیعی در ارتفاعات است. این درایو حداکثر گشتاور را در 3 دور در دقیقه و حداکثر توان در 5000 دور در دقیقه می دهد.