اتومبیلی که در این مقاله به دنبال آن هستیم ، توسط ایران خودرو در دو مدل تولید می شود که از نظر فنی در این دو مدل تفاوت ندارند. موتورهای مورد استفاده پژو 207 و 207i موتورهای Tu5 هستند که می توان موتورهای محبوب ایران خودرو را در نظر گرفت زیرا این شرکت طیف گسترده ای از محصولات از جمله پژو پارس ، رانا ، 405slx ، اچ سی کروز و 206 تیپ 5 این موتور را پوشش می دهد. از ویژگی های این موتور 16 سوپاپ می توان به پایین بودن کوسن ، مصرف سوخت پایین و شتاب مناسب اشاره کرد. گشتاور 142 نیوتن متر و حداکثر توان 105 اسب بخار است که از طریق گیربکس 5 سرعته با کد be4 207 به صورت دستی است. محور خودرو در 11.6 ثانیه از صفر به 100 کیلومتر در ساعت تغییر می کند و شتاب می یابد. حداکثر سرعت در هر دو مدل اتوماتیک و دستی 190 کیلومتر در ساعت است ، اما شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت در گیربکس 4 سرعته اتوماتیک یک ثانیه سریعتر از مدل دستی است. کل مصرف سوخت در هر 100 کیلومتر نیز در مدل دستی 6.6 و در مدل اتوماتیک 7.1 اعلام شده است. همچنین استاندارد آلودگی در این خودرو یورو 4 در نظر گرفته شده است.
در این بخش ، در مورد طراحی این هاچ بک خندان صحبت خواهیم کرد. در اپیزودهای قبلی گفته شد که 207 همانند فیس لیفت 206 است ، بنابراین جای تعجب ندارد که طراحی بدنه به همان اندازه در دهه 206 باشد و البته باید به شباهت ها و تفاوت ها با 206- نگاه کنیم. م یک لحظه جالب و چشمگیر در طراحی این سکوی ، طراحی بیضی سبک و هماهنگی مناسب بین قسمت های بدنه مانند آینه و دستگیره درب ، نورپردازی و حتی ابزارهای داخلی و داشبورد ، شکل کلی بدنه این خودرو را تشکیل می دهد که همین امر باعث محبوبیت بیشتر این سکو در بین مردم ، به ویژه در بین جوانان. در نمای جانبی تقریبا هیچ چیزی تغییر نکرده است و این همان است که در 206 است ، اما در نمای عقب اولین چیزی که از آن برجسته است داشبورد و نورپردازی اضافی در دو زاویه است که تقریباً مهمترین تغییر در این منطقه است ، و همچنین چراغهای جلو. قسمت عقب خودرو از 206 گرافیک جدیدتری به دست آورده است. به طور کلی ، طراحی بدنه 207 حاکی از آن است که بیشتر اوقات برای توسعه جلوی خودرو نیاز است.