بررسی پژو 407
شرکت فرانسوی پژو در سال 2004 یک سدان کلاس بزرگ خانوادگی به نام پژو 407 را راه اندازی کرد و یک پژو 406 مدرن شده بود. تولید تا سال 2010 ادامه داشت و پژو 508 جایگزین شد. پژو 407 در نمایشگاه اتومبیل 2005 در تهران حضور دارد اما این خودرو در سال 2008 رسما رونمایی شد. پژو 407 در قالب دو گیربکس اتوماتیک و 2 لیتری اتوماتیک به بازار ایران معرفی شد. و برخلاف پیش بینی ها ، آنها نمی توانند با موفقیت در بازار ما بفروشند ، که می تواند ناشی از قیمت های غیر منطقی و بدتر شدن ترافیک در مقایسه با رقبا باشد. ، درمجموع کمتر از دو هزار دستگاه پژو 407 به بازار ایران وارد شد و پس از مدتی پروژه مونتاژ به دلیل استقبال ضعیف و تحریم های بین المللی متوقف شد.
بررسی تخصصی پژو 407
خودروهای پژو در اصل از نظر طراحی ساده هستند و پژو 407 قوانین مشابهی دارند. بدنه خودرو از شکلی دراز برخوردار است که طول آن را به میزان قابل توجهی افزایش داده است. همچنین یک جلوپنجره بزرگ با چراغهای تنگ را در قسمت جلوی اتومبیل می بینیم که امضای رسمی پژو در آن سالها است. فضای داخلی پژو 407 از پلاستیک با کیفیت متوسط ساخته شده است و مانند بدون کثیف ساده است.
پژو 407 در بازارهای مختلف در سراسر جهان موجود بود ، اما نمونه اولیه در ایران مجهز به موتور 2 لیتری بود ، معروف به EW10 A. این موتور 4 سیلندر 140 اسب بخار قدرت تولید می کند. در 6000 دور در دقیقه و گشتاور 200 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه. و این نیرو را با استفاده از گیربکس 5 سرعته دستی یا 4 سرعته اتوماتیک به چرخ های جلو منتقل می کند. گیربکس پژو 407 در حدود 9.5 ثانیه از 0 تا 100 کیلومتر در ساعت شتاب می یابد و نمونه اولیه اتوماتیک تا 10.5 ثانیه طول می کشد. کل مصرف سوخت برای گیربکس اتوماتیک و اتوماتیک پژو 407 8.1 و 8.6 لیتر در 100 کیلومتر است که معنی چندانی ندارد.
با امکاناتی مانند چراغهای جلو اتوماتیک ، سنسور باران ، آینه راننده الکتروکرومیک ، کنسول صندلی عقب با زنگ ، سنسور پارکینگ عقب ، کنترل کروز ، تهویه مطبوع اتوماتیک عقب ، آینه های قابل جمع شدن هوشمند ، پرده پنجره عقب و موارد دیگر. به طور کلی باید وضعیت گزینه ها و کارکردهای پژو 407 به درستی ارزیابی شود.